Reserveer Fillmore Tubeless Ventielen Review

Zojuist aangekondigd, heeft de nieuwe Fillmore tubeless-klep van Reserve Wheels tot doel de luchtstroom te verdrievoudigen, nooit te verstoppen en uiteindelijk de standaard Presta-kleppen te vervangen. We hebben de afgelopen maanden een paar getest voor deze review. Spoiler alert (voordat je een schijnbaar saaie tubeless klep review overslaat), deze dingen zijn een game-changer

Er zijn nogal wat soorten luchtventielen bijgekomen sinds de komst van de luchtband. Presta en Schrader waren het meest succesvol in de wielersport, waarbij de eerste de meest voorkomende was. De Presta-klep werd in de jaren twintig uitgevonden door de Fransman Etienne Sclaverand en werd gewoonlijk de Franse klep genoemd. De formele naam kwam echter van het idee dat deze kleppen presta of presto waren , wat snel of snel betekent.

Hoewel sommigen misschien beweren dat de Presta-klep omslachtiger is om te gebruiken dan een Schrader – omdat je de buitenste moer handmatig moet draaien om de luchtstroom in beide richtingen mogelijk te maken – werd hij populair vanwege het voordeel dat hij gebruiksvriendelijker is voor snel, on- inflatie onderweg. Kortom, de veerloze schroefdraadklep legitimeerde slangloze draagbare pompen die kleiner en gemakkelijker te gebruiken waren dan die welke destijds nodig waren om de veer op een Schrader-klep in te schakelen. De belangrijkste reden waarom Presta-ventielen succes hebben, is waarschijnlijk omdat ze een kleiner montagegat in de velg nodig hebben, waardoor smallere velgen mogelijk zijn die hetzelfde sterkteniveau kunnen behouden (technisch gezien is het zwakste punt van een velg bij het ventielgat). Het Presta-ventiel was de meest populaire keuze voor racefietsen en werd de standaard in alle disciplines van het wielrennen.

Presta-kleppen zijn na al die tijd niet echt veranderd. Veel variaties hebben gespeeld met verschillende lengtes, borgmoervormen en -maten en andere dergelijke kleine wijzigingen. En er was één grote verschuiving die de weg vrijmaakte voor tubeless kleppen – de verwijderbare kern, die sinds halverwege de jaren 2010 een standaardopname is geworden op bijna alle Presta-kleppen. De nieuwste innovatie verwijdert de verwijderbare kern en herbouwt de Presta Vale vanaf de grond af. Dit creëert een nieuw type ventiel dat anders is dan we hebben gezien en zelfs niet zoals elke standaard Presta Vale. Bekijk onze recensie van de Fillmore-klep van Reserve Wheels.

Pluspunten

  • Verhoogde luchtstroom maakt het plaatsen van een tubeless band gemakkelijker dan ooit
  • Schotelventiel en ontwerp zonder klompen zijn geweldig
  • Cap-press ingeschakelde luchtontluchting werkt goed

nadelen

  • Erg duur
  • Het verliezen van een dop zou waarschijnlijk betekenen dat verontreinigingen binnen kunnen komen
  • De hoofdafdichting wordt vernietigd als de O-ring beschadigd is.

Maak een buiging

Het is verbazingwekkend dat Presta er zo lang over heeft gedaan om hun Presta-klep opnieuw te ontwerpen en opnieuw uit te rusten, gezien de snelheid van innovatie op de fietsmarkt, vooral op het gebied van mountainbikes. Het was niet iets waar ik aan dacht voordat ik de Reserve Fillmore-kleppen zag, maar het was een beetje een aha-moment toen ik het eenmaal deed. Presta-kleppen waren iets waar je mee te maken had. Hoewel ze hun werk doen, herinneren ze aan het verleden voordat moderne afdichtingsmiddelen, tubeless banden en buizen en Presta-ventielen gebruikelijk waren. Fillmore tubeless ventielen begreep dit en voegde de term tubeless toe aan de productnaam. Dit creëerde een superieur product voor moderne tubeless banden en wielen.

De Reserve Fillmore Tubeless Valve biedt een elegant ontwerp dat niet verstopt raakt en maakt het gemakkelijk om een tubeless band te plaatsen met behulp van een vloerpomp. De grootste hindernis zijn de kosten. 50 dollar voor een paar kleppen is behoorlijk hoog, vooral als je voor dezelfde prijs drie of vier paar Presta-kleppen kunt krijgen. Hier is het beste deel. Na het gebruik van de Fillmore kan ik niet meer terug.